Àrea Metropolitana de Barcelona

  • Català
  • Share

ZBE Metròpolis de Barcelona

  • Registre
  • Normativa
  • Preguntes freqüents
  • Contacte
  • |
  • Accés usuaris
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • WhatsApp
  • Català
  • Castellano
  • English

  • Accés usuaris
  • Tipus d'autoritzacions
  • Registre
  • Preguntes freqüents
  • Contacte

  • Compartir
  • Idioma

Registre i autorització de vehicles

Registre d’autoritzacions

Vehicles per a ús exclusiu del transport de persones amb mobilitat reduïda:

  • Persones amb discapacitat igual o superior al 33 % i barem de mobilitat positiu.

  • Persones que disposin de la targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat.

Només es permet una sol·licitud d’aquest tipus d’autorització per sol·licitant.

Persones físiques o jurídiques titulars de vehicles adaptats que transporten exclusivament persones amb una discapacitat que supera el barem de mobilitat. El vehicle haurà d’estar registrat amb la classificació per criteris d’utilització corresponent a persones de mobilitat reduïda (codi 01).

Vehicles que prestin serveis mèdics, serveis funeraris, bombers, protecció civil, policia i forces de seguretat de l’Estat. El registre d’aquests vehicles l’haurà de fer el representant legal de l’autoritat pública competent o bé s'haurà de presentar la targeta d’inspecció tècnica del vehicle amb la classificació per criteris d’utilització o bé caldrà que el servei dels vehicles reflecteixi els serveis especials.

Vehicles que no compleixin amb els requeriments bàsics d’accés a la ZBE i necessitin accedir-hi de manera esporàdica.

Vehicles amb matrícula estrangera que compleixen els requisits ambientals de la ZBE Rondes.

Els vehicles que no compleixen les condicions ambientals de circulació a la ZBE poden sol·licitar fins a 24 dies de circulació a l'any.

Sol·licitud de moratòria fins al 31 de març de 2021 per a vehicles de les categories M1 i L dedicats a l’exercici de l’activitat professional. El sol·licitant ha d’acreditar uns ingressos econòmics inferiors al doble de l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM) vigent.

Moratòria per a vehicles els titulars del quals acreditin la compra d’un vehicle de motor nou que compleixi els requisits tecnològics i d’emissions d’accés a les ZBE per substituir el vehicle contaminant.

Vehicles dedicats al transport de persones amb malalties o amb discapacitat reconeguda que els condicionen l'ús del transport públic. El sol·licitant ha de ser la persona amb requeriments de salut però el vehicle pot ser propietat de qualsevol acompanyant.

Vehicles dedicats al transport de persones que requereixen tractaments mèdics periòdics. El sol·licitant ha de ser la persona amb requeriments de salut però el vehicle pot ser propietat de qualsevol acompanyant.

Vehicles comercials o de transport de passatgers que han sigut adaptats i homologats per prestar un servei singular. La seva categoria d’homologació i classificació per utilització ha d’estar inclosa en la taula de requeriments

La sol·licitud d'ha de realitzar al Servei de Tràmits del Govern Andorrà

Vehicles amb autorització municipal per prestar servei en activitats singulars o esdeveniments a la via pública.

Vehicles de les categories M2, M3, N1, N2 i N3 als titulars del quals els manquin 5 anys com a màxim per a la jubilació. Només es permet una sol·licitud d’aquest tipus d’autorització per sol·licitant.

Els titulars de vehicles sense distintiu ambiental amb rendes baixes poden sol·licitar la inscripció al Registre i disposar d’una autorització temporal per poder circular dins les ZBE. Només es permet una sol·licitud d’aquest tipus d’autorització per sol·licitant.

Dades d'esdeveniment

En el cas d’obres només es permet l’alta de Vehicles especials detallats al desplegable de la secció inferior.

Dades del vehicle

    Sol·licitud de bonificació de la taxa de l’autorització diàries:

    *Als efectes d’aplicació d’aquestes bonificacions, els ingressos econòmics considerats seran els resultants de la suma dels ingressos econòmics del sol·licitant (pensions, ajudes, rendes, lloguers, interessos de capital, etc.)

    El tràmit encara no està disponible per a vehicles estrangers

    Aquest formulari serveix per tramitar la sol·licitud en línia. Cal disposar d’identificació o signatura digital, o obtenir-la, per poder completar el procediment.

    Dades de l'interessat

    Dades de la persona amb mobilitat reduïda

    Declaro sota la meva responsabilitat:

    El centre mèdic on es realitza el seguiment és:

    El centre mèdic on es realitza el tractament és:

    L’AMB es reserva el dret a traspassar la informació a personal sanitari per verificar el compliment dels requisits. Per a més informació feu clic aquí.

    Dades de contacte de l'interessat

      * Són membres de la unitat familiar la persona sol·licitant, el cònjuge o la persona amb la qual mantingui una relació anàloga d’afectivitat i les persones menors de 25 anys.
     

    Dades del cònjuge

    Serà necessari que el cònjuge o parella de fet autoritzi la consulta dels seus ingressos des de l'àrea d'usuari del sol·licitant posteriorment a l'enviament d'aquesta sol·licitud

    Dades del representant

    Dades de contacte del representant (signant de la sol·licitud)

     

    Dies de circulació

    Adjuntar fitxers

    Si la persona amb mobilitat reduïda no disposa de la targeta acreditativa de la discapacitat de la Generalitat de Catalunya amb barem de mobilitat reduïda positiu cal adjuntar una targeta acreditativa equivalent o una resolució de discapacitat, o bé adjuntar una targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat.
    En el cas de persones tutelades, cal adjuntar la sentència d’incapacitació i nomenament de tutor i l’acta d’acceptació del càrrec de tutor.

    En cas de persones majors d’edat tutelades adjuntar sentència d’incapacitació i tutela.

    S’ha d’adjuntar documentació que acrediti la activitat de la entitat i que el vehicle està adaptat per al transport col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda.

    Si no denega la consulta a altres administracions públiques i aquesta es pot dur a terme correctament, no cal documentació addicional.

    Si no denega la consulta a altres administracions públiques i aquesta es pot dur a terme correctament, no cal documentació addicional.

    Si no denega la consulta a altres administracions públiques i aquesta es pot dur a terme correctament, no cal documentació addicional.

    En cas de recomanació mèdica realitzada per centres sanitaris no inclosos en xarxa de centres que constitueixen el sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya, caldrà adjuntar informe de compliment dels requisits segellat pel centre sanitari.

    Per tal de completar l’autorització és necessària documentació administrativa que l’AMB, d’acord l’article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques (LPACAP) pot obtenir directament consultant a les entitats públiques competents sempre que el sol·licitant expressi la seva autorització.

    Si no denega la consulta a altres administracions públiques i aquesta es pot dur a terme correctament, no cal documentació addicional.

    Per tal d’avaluar el compliment dels requisits ambientals documentació on consti les característiques técniques del vehicle i documentació que acredita la titularitat del vehicles. Si a la documentació tècnica no apareix la informació de categoría d’homologació o nivell d’emissions del vehicle caldarà adjuntar un certificat en anglès, castellà o català del fabricant o un representant autoritzat amb el nivell d’emissions del vehicles i categoria d’homologació segons la normativa aplicable en el pais de matriculació.

    Adjuntar documentació on consti la matrícula i titular d'el vehicle.

    Només en cas que s’hagi hagut d’utilitzar el vehicle per una urgència mèdica es pot realitzar la petició de circulació pel dia en curs o per a un dels dos dies anteriors. Adjunti el justificant d’urgència mèdica.

    El vehicle està subjecte a ser sancionat però podrà reclamar la sanció presentant el justificant de la urgència mèdica i la confirmació d’aquesta autorització diària.

    Notes:

    • El justificant de la urgència ha d’estar a nom del titular del vehicle, però aquest pot figurar com a acompanyant de la persona que ha patit la urgència.

    • La data del justificant d’urgència mèdica i la de l’autorització diària han de ser coincidents.

    Per poder tramitar l’autorització és imprescindible adjuntar l’autorització municipal per prestar serveis en activitats singulars o en esdeveniments extraordinaris a la via pública (obres, ocupacions de la via pública, permisos de mudança, celebracions d’esdeveniments extraordinaris), que ha d’indicar el nombre de dies per als quals s’ha concedit l’autorització municipal.

    En el cas de filmacions adjuntar el permís de rodatge, o en cas de no disposar-lo, altre document acreditatiu conforme s’ha sol·licitat el permís.

    Cal adjuntar la documentació següent al formulari d’inscripció:



    - Contracte de compravenda, petició en ferm o plec de licitació del nou vehicle a nom del sol·licitant i característiques tècniques del model del nou vehicle adquirit amb data estimada de lliurament del nou vehicle.

    - O bé, declaració responsable en què es compromet a renovar el vehicle contaminant. Descarregar el model aquí.

    Cal adjuntar la documentació següent al formulari d’inscripció:



    - Informe de vida laboral amb una antiguitat inferior a 3 mesos per comprovar que esteu donat d’alta i els anys cotitzats

    Cal adjuntar la documentació següent al formulari d’inscripció:



    Per acreditar la unitat familiar cal adjuntar la documentació següent al formulari d’inscripció:


    - Per acreditar que els menors de 25 anys formen part de la unitat familiar, llibre de família o certificat de naixement, o document acreditatiu de la tutela o acolliment dels menors.

    - En el cas que el sol·licitant sigui una persona tutelada, cal adjuntar la sentència d’incapacitació, el nomenament de tutor i l’acta d’acceptació del càrrec de tutor.

    La mida dels arxius adjunts supera el límit màxim permès de 4 MB

    * La mida total dels fitxers no ha de superar els 4 MB

    Per tal de completar l’autorització és necessària documentació administrativa que l’AMB, d’acord l’article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques (LPACAP), pot obtenir directament consultant a les entitats públiques competents

    Per tal de facilitar la unificació i accés dels vehicles estrangers a altres zones de baixes emissions de l’estat espanyol, s’ha acordat amb la Direcció General de Tràfic (DGT) compartir la base de dades de vehicles estrangers que ho autoritzen. D’aquesta forma els usuaris podran accedir a les ZBE que s’estableixin en coordinació de la DGT, si ha autoritzat a l’AMB a comunicar les seves dades.

    Aquesta sol·licitud serà registrada i romandrà sense tramitar fins a la recepció de la signatura del sol·licitant.

    Si és un particular pot tramitar la sol·licitud per via postal o presencial. Pot consultar les alternatives a la descripció del tràmit aquí.

    Consulteu les identificacions digitals acceptades.


    • Àrea Metropolitana de Barcelona
    • Com arribar a la seu d'AMB
    • Contacte
    • Accessibilitat
    • Avís legal
    • Política de privacitat
    • Premis i mencions
    • © Àrea Metropolitana de Barcelona