Àrea Metropolitana de Barcelona
  • Català
  • Share

ZBE Metròpolis de Barcelona

  • Registre
  • Normativa
  • Preguntes freqüents
  • Contacte
  • |
  • Accés usuaris
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • WhatsApp
  • Català
  • Castellano
  • English
  • Français

  • Accés usuaris
  • Tipus d'autoritzacions
  • Normativa
  • Preguntes freqüents
  • Contacte

  • Compartir
  • Idioma

Registre i autorització de vehicles

Vehicles de persones amb rendes baixes


Descripció

Els titulars de vehicles sense distintiu ambiental que tenen rendes baixes poden sol·licitar la inscripció al Registre i disposar d’una autorització temporal per poder circular dins les ZBE.

Requisits

El sol·licitant ha de ser la persona física titular del vehicle i ha d’acreditar uns ingressos econòmics anuals inferiors a dues vegades l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM), incrementat segons el nombre de membres de la unitat familiar, si escau, tal com s’indica a continuació:

Unitat familiarIngressos anuals
1 personaInferiors a 2 vegades l'IPREM
2 personesInferiors a 2,5 vegades l'IPREM
3 personesInferiors a 2,9 vegades l'IPREM
4 personesInferiors a 3,3 vegades l'IPREM
5 personesInferiors a 3,7 vegades l'IPREM
6 persones o mésInferiors a 4 vegades l'IPREM

S’entén que la unitat familiar està formada per la persona que fa la sol·licitud, el cònjuge o la persona amb la qual mantingui una relació anàloga d'afectivitat i els menors de 25 anys. 

Per al còmput de la renda es tenen en compte els ingressos bruts anuals de l’exercici anterior a l’any en curs del sol·licitant i, si escau, del cònjuge o la parella. 

Un mateix sol·licitant només pot donar d’alta un vehicle i les autoritzacions no són transferibles entre vehicles.

Tramitació

Els interessats han de sol·licitar la inscripció dels vehicles al Registre. Una vegada s’hagi validat que es compleixen els requisits, es comunicarà al sol·licitant l’alta del vehicle al Registre, que disposarà d’una autorització temporal per poder circular dins les ZBE.

Per internet, amb identificació digital

  1. Ompliu el formulari de sol·licitud d’inscripció disponible en aquest web.

  2. Adjunteu l’autorització pertinent, si escau.

  3. Signeu electrònicament el formulari de sol·licitud i envieu-lo. Consulteu les identificacions digitals acceptades.

    • Sol·licitud de registre, amb identificació digital

    • Obtenció d’identificacions digitals
      • idCAT Mòbil

        Altres

Per correu postal

  1. Ompliu i signeu el formulari de sol·licitud.

  2. Signeu-lo i adjunteu la documentació pertinent.

  3. Envieu-lo per correu postal a:

    Registre d'autoritzacions ZBE
    Departament de Parc Mòbil
    Àrea Metropolitana de Barcelona
    C/ 62, núm. 16-18 
    08040 Barcelona (Zona Franca)


Presencialment

A l'OAC de l’Àrea Metropolitana de Barcelona: carrer 62, núm. 16-18, 08040 Barcelona (Zona Franca).
Dies laborables de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.

Únicament amb cita prèvia. Reserveu-la aquí


Documentació addicional

Per inscriure un vehicle al Registre cal presentar:

•    Sol·licitud signada mitjançant un imprès oficial (presencialment, per correu o telemàticament).
•    Documentació necessària per poder justificar la unitat familiar, si escau: llibre de família o certificat de naixement, o document acreditatiu de la tutela o acolliment dels menors. 

En cas que es vulguin acreditar els ingressos del cònjuge o la parella de fet, també caldrà la seva signatura.

En cas que es permeti consultar a altres administracions i que la consulta sigui satisfactòria, no caldrà presentar cap altra documentació. Si es denega la consulta o bé si les dades actuals són diferents de les de l’última declaració de la renda, el sol·licitant haurà de presentar una còpia de la documentació addicional següent:

•    Document d’identificació del sol·licitant (DNI, NIE, passaport) i del cònjuge o parella de fet, si escau.
•    Permís de circulació del vehicle.
•    Darrera declaració de renda o certificat negatiu del sol·licitant i cònjuge o parella de fet, si escau.
•    Darrera nòmina (en cas de diferir de la darrera declaració de renda) del sol·licitant i del cònjuge o parella de fet, si escau.
•    Prestació d’atur o per a majors de 52 anys, si és pertinent, del sol·licitant i del cònjuge o parella de fet, si escau.
•    Certificat de prestacions socials públiques (tant si es percep com si no es percep) del sol·licitant i del cònjuge o parella de fet, si escau.
•    En cas que hagi canviat el seu estat civil des de l’última declaració de renda, caldrà presentar còpia del llibre de família o la sentència judicial de separació o divorci o bé el certificat de defunció.

Terminis

L’alta del vehicle es resoldrà (acceptada, denegada o incompleta) en els 15 dies hàbils següents a la sol·licitud. Durant aquest període, sempre que no s’hagi rebut la confirmació de la inscripció, el vehicle no estarà donat d’alta i no estarà exempt de les restriccions de circulació.

L’autorització té una vigència d’un any i es pot renovar anualment.

Preu

No hi ha cap preu associat.

Normativa

Reglament del Registre metropolità de vehicles estrangers i altres vehicles autoritzats a les zones de baixes emissions.


  • Àrea Metropolitana de Barcelona
  • Com arribar a la seu de l'AMB
  • Contacte
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Política de privacitat
  • Premis i mencions
  • © Àrea Metropolitana de Barcelona