Àrea Metropolitana de Barcelona
  • Català
  • Share

ZBE Metròpolis de Barcelona

  • Registre
  • Normativa
  • Preguntes freqüents
  • Contacte
  • |
  • Accés usuaris
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • WhatsApp
  • Català
  • Castellano
  • English
  • Français

  • Accés usuaris
  • Tipus d'autoritzacions
  • Normativa
  • Preguntes freqüents
  • Contacte

  • Compartir
  • Idioma

Registre i autorització de vehicles

Registre d’autoritzacions

Vehicles per a ús exclusiu del transport de persones amb mobilitat reduïda:

  • Persones amb discapacitat igual o superior al 33 % i barem de mobilitat positiu.

  • Persones que disposin de la targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat.

Només es permet una sol·licitud d’aquest tipus d’autorització per sol·licitant.

Persones físiques o jurídiques titulars de vehicles adaptats que transporten exclusivament persones amb una discapacitat que supera el barem de mobilitat. El vehicle haurà d’estar registrat amb la classificació per criteris d’utilització corresponent a persones de mobilitat reduïda (codi 01).

Vehicles que prestin serveis mèdics, serveis funeraris, bombers, protecció civil, policia i forces de seguretat de l’Estat. El registre d’aquests vehicles l’haurà de fer el representant legal de l’autoritat pública competent o bé s'haurà de presentar la targeta d’inspecció tècnica del vehicle amb la classificació per criteris d’utilització o servei, que caldrà que reflecteixi els serveis especials.

Vehicles que no compleixin els requisits bàsics d’accés a la ZBE i necessitin accedir-hi de manera esporàdica.

Vehicles amb matrícula estrangera que compleixen els requisits ambientals de les ZBE. El tràmit de comprovació de requisits ambientals té un cost de 7 € i pot trigar fins a 15 dies. Si necessiteu accedir a les ZBE abans, escolliu el tipus d’autorització d’accés esporàdic per a vehicles estrangers (tràmit immediat per sol·licitar fins a 24 dies de circulació a l'any).

Els vehicles que no compleixen les condicions ambientals de circulació a les ZBE poden sol·licitar fins a 24 dies de circulació a l'any. I també els vehicles que necessitin accedir de manera urgent a les ZBE. S'haurà de pagar una taxa entre 5 i 6 € (segons el tipus de vehicle) per cada dia seleccionat.

Sol·licitud de moratòria fins al 31 de març del 2021 per a vehicles de les categories M1 i L dedicats a l’exercici de l’activitat professional. El sol·licitant ha d’acreditar uns ingressos econòmics inferiors al doble de l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM) vigent.

Moratòria per a vehicles els titulars del quals acreditin la compra d’un vehicle de motor nou que compleixi els requisits tecnològics i d’emissions d’accés a les ZBE per substituir el vehicle contaminant.

Vehicles dedicats al transport de persones amb malalties o amb discapacitat reconeguda que els condicionen l'ús del transport públic. El sol·licitant ha de ser la persona amb requeriments de salut però el vehicle pot ser propietat de qualsevol acompanyant.

Vehicles dedicats al transport de persones que requereixen tractaments mèdics periòdics. El sol·licitant ha de ser la persona amb requeriments de salut però el vehicle pot ser propietat de qualsevol acompanyant.

Vehicles comercials o de transport de passatgers que s'han adaptat i homologat per prestar un servei singular. La seva categoria d’homologació i classificació per utilització ha d’estar inclosa en la taula de requeriments

La sol·licitud s'ha de fer al Servei de Tràmits del Govern d'Andorra

Vehicles amb autorització municipal per prestar servei en activitats singulars o esdeveniments a la via pública.

Vehicles de les categories M2, M3, N1, N2 i N3 als titulars dels quals els manquin cinc anys com a màxim per a la jubilació. Només es permet una sol·licitud d’aquest tipus d’autorització per sol·licitant.

Els titulars de vehicles sense distintiu ambiental amb rendes baixes poden sol·licitar la inscripció al Registre i disposar d’una autorització temporal per poder circular dins les ZBE. Només es permet una sol·licitud d’aquest tipus d’autorització per sol·licitant.

Dades d'esdeveniment

En el cas d’obres només es permet l’alta dels vehicles especials detallats al desplegable de la secció inferior.

Dades del vehicle

    Estat de bonificació de la taxa de l’autorització diària:

    *A l'efecte de l’aplicació d’aquestes bonificacions, els ingressos econòmics considerats seran els resultants de la suma dels ingressos econòmics del sol·licitant (pensions, ajudes, rendes, lloguers, interessos de capital, etc.)

    El tràmit encara no està disponible per a vehicles estrangers

    Aquest formulari serveix per tramitar la sol·licitud en línia. Cal disposar d’identificació o signatura digital per poder completar el procediment.

    Dades de l'interessat

    Dades de la persona amb mobilitat reduïda

    Declaro sota la meva responsabilitat:

    El centre mèdic on es fa el seguiment és:

    El centre mèdic on es fa el seguiment és:

    L’AMB es reserva el dret de traspassar la informació a personal sanitari per verificar el compliment dels requisits. Per a més informació, feu clicaquí.

    Dades de contacte de l'interessat

      * Són membres de la unitat familiar la persona que fa la sol·licitud, el cònjuge o la persona amb la qual mantingui una relació anàloga d’afectivitat i els fills menors de 25 anys.
     

    Dades del cònjuge

    Cal que el cònjuge o parella de fet autoritzi la consulta dels seus ingressos des de l'àrea d'usuari del sol·licitant després de l'enviament d'aquesta sol·licitud

    Dades del representant

    Dades de contacte del representant (signant de la sol·licitud)

     

    Dies de circulació

    Adjuntar fitxers

    Si la persona amb mobilitat reduïda no disposa de la targeta acreditativa de la discapacitat de la Generalitat de Catalunya amb barem de mobilitat reduïda positiu, cal adjuntar una targeta acreditativa equivalent o una resolució de discapacitat, o bé adjuntar una targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat.
    En el cas de persones tutelades, cal adjuntar la sentència d’incapacitació i nomenament de tutor i l’acta d’acceptació del càrrec de tutor.

    En el cas de persones majors d’edat tutelades, cal adjuntar la sentència d’incapacitació i tutela.

    S’ha d’adjuntar documentació que acrediti l'activitat de l'entitat i que el vehicle està adaptat per al transport col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda.

    Si no denegueu la consulta a altres administracions públiques i aquesta es pot dur a terme correctament, no cal aportar documentació addicional.

    Si no denegueu la consulta a altres administracions públiques i aquesta es pot dur a terme correctament, no cal aportar documentació addicional.

    Si no denegueu la consulta a altres administracions públiques i aquesta es pot dur a terme correctament, no cal aportar documentació addicional.

    En cas de recomanació mèdica realitzada per centres sanitaris no inclosos a la xarxa de centres que constitueixen el sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya, cal adjuntar l'informe de compliment dels requisits segellat pel centre sanitari.

    "Per tal de completar l’autorització és necessària documentació administrativa que l’AMB, d’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) pot obtenir directament consultant a " les entitats públiques competents sempre que el sol·licitant expressi la seva autorització.

    Si no denegueu la consulta a altres administracions públiques i aquesta es pot dur a terme correctament, no cal aportar documentació addicional.

    Per tal d’avaluar el compliment dels requisits ambientals, documentació on constin les característiques tècniques del vehicle i documentació que acrediti la titularitat del vehicle. Si a la documentació tècnica no hi apareix la informació de la categoria d’homologació o el nivell d’emissions del vehicle, caldrà adjuntar un certificat en anglès, castellà o català del fabricant o d'un representant autoritzat que indiqui el nivell d’emissions del vehicle i la categoria d’homologació segons la normativa aplicable en el país de matriculació.

    Adjuntar documentació on consti la matrícula i el titular del vehicle.

    Només en cas que hàgiu hagut d’utilitzar el vehicle per una urgència mèdica podeu fer la petició de circulació per al dia en curs o per a un dels dos dies anteriors. Cal que adjunteu el justificant d’urgència mèdica.

    El vehicle està subjecte a ser sancionat, però podreu reclamar la sanció presentant el justificant de la urgència mèdica i la confirmació d’aquesta autorització diària.

    Notes:

    • El justificant de la urgència ha d’estar a nom del titular del vehicle, però aquest pot figurar com a acompanyant de la persona que ha patit la urgència.

    • La data del justificant d’urgència mèdica i la de l’autorització diària han de ser coincidents.

    Per poder tramitar l’autorització és imprescindible adjuntar l’autorització municipal per prestar serveis en activitats singulars o en esdeveniments extraordinaris a la via pública (obres, ocupacions de la via pública, permisos de mudança, celebracions d’esdeveniments extraordinaris), que ha d’indicar el nombre de dies per als quals s’ha concedit l’autorització municipal.

    En el cas de filmacions, cal adjuntar el permís de rodatge. Si no se'n disposa, cal adjuntar un document acreditatiu conforme s’ha sol·licitat el permís.

    Cal adjuntar la documentació següent al formulari d’inscripció:



    - Contracte de compravenda, petició en ferm o plec de licitació del nou vehicle a nom del sol·licitant i característiques tècniques del model del nou vehicle adquirit amb data estimada de lliurament.

    - O bé, declaració responsable en què us comprometeu a renovar el vehicle contaminant. Descarregar el model aquí.

    Cal adjuntar la documentació següent al formulari d’inscripció:



    - Informe de vida laboral amb una antiguitat inferior a 3 mesos per comprovar que esteu donat d’alta i els anys cotitzats

    Cal adjuntar la documentació següent al formulari d’inscripció:



    Per acreditar la unitat familiar cal adjuntar la documentació següent al formulari d’inscripció:


    - Per acreditar que els menors de 25 anys formen part de la unitat familiar, llibre de família o certificat de naixement, o document acreditatiu de la tutela o acolliment dels menors.

    - En el cas que el sol·licitant sigui una persona tutelada, cal adjuntar la sentència d’incapacitació, el nomenament de tutor i l’acta d’acceptació del càrrec de tutor.

    La mida dels arxius adjunts supera el límit màxim permès de 4 MB

    * La mida total dels fitxers no pot superar els 4 MB

    Per tal de completar l’autorització, cal documentació administrativa que l’AMB, d’acord l’article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), pot obtenir directament consultant les entitats públiques competents

    Per tal d’unificar l’accés dels vehicles estrangers a les diferents zones de baixes emissions de l’Estat espanyol, s’ha acordat amb la Direcció General de Trànsit (DGT) compartir la base de dades dels vehicles estrangers que ho autoritzin. Així, els usuaris podran accedir a les ZBE que s’estableixin en coordinació amb la DGT, si han autoritzat a l’AMB la comunicació de les seves dades.

    Aquesta sol·licitud es registrarà, però no es tramitarà fins que es rebi la signatura del sol·licitant.

    Si sou un particular, podeu tramitar la sol·licitud per via postal o presencial. Consulteu les alternatives a la descripció del tràmit aquí.

    Consulteu les identificacions digitals acceptades.


    • Àrea Metropolitana de Barcelona
    • Com arribar a la seu de l'AMB
    • Contacte
    • Accessibilitat
    • Avís legal
    • Política de privacitat
    • Premis i mencions
    • © Àrea Metropolitana de Barcelona